Toys ‘R’ Us op gespannen voet met logo Toyz

Het registeren van de merknaam als woordmerk is cruciaal voor een optimale bescherming van een brand. Mocht het logo naast een woord ook onderscheidende grafische elementen omvatten, dan is het verstandig om daarnaast ook een beeldmerk te registreren. Met dit beeldmerk wordt de combinatie van het woord en de grafische elementen beschermd.

Je kunt met het woordmerk uit te voeten wanneer een concurrent een vergelijkbare merknaam gebruikt, maar in sommige gevallen overheerst de overeenstemming van de grafische elementen en zijn woorden maar beperkt overeenstemmend.

De recente kwestie die Toys ‘R’ Us heeft aangespannen tegen een speelgoedzaak in Houston is een mooi voorbeeld. Toys ‘R’ Us heeft haar vestiging in een winkelcentrum gesloten waarna een andere speelgoedwinkel de plek overnam. De nieuwe partij hanteert een logo TOYZ waar Toys ‘R’ Us moeite mee heeft. De vraag is natuurlijk in hoeverre een gangbaar woord als Toys geclaimd kan worden. Het woord TOYZ stemt wel enigszins overeen met Toys ‘R’ Us, maar het zijn vooral de grafische elementen die voor gelijkenis zorgen. Dit is een doorn in het oog van Toys ‘R’ Us zijn. Een interessante zaak waar de overwinning van Toys ‘R’ Us, naar onze mening,  geen gelopen race lijkt te zijn.

Bron: www.chron.com

Beeld bij tekst Toys

 

Vorige bericht:

 

Volgende bericht: