Toe aan een festival of een carrière coach?

Wie heeft er zin in een festival? Waarschijnlijk iedereen! Na afgelopen jaar maakt het eigenlijk niet eens uit welk festival je bezoekt. Maar als de rust weer wat is teruggekeerd dan wil je toch wel kaartjes hebben voor het juiste festival.

Stel, jij hebt je zinnen gezet op Coachella, een bekend festival in Amerika. Je zoekt op internet en komt op Coachilla, een platform waar je online gecoacht kan worden in je carrière. Niet helemaal wat je in gedachten had. Haal je deze merken door elkaar?

Volgens het Europese merkenbureau wel. Althans, dat risico bestaat. Het verschil tussen de merken Coachella en Coachilla is natuurlijk wel erg klein. Tussen de diensten die beide merken aanbieden is er wel verschil, alleen, het Europese merkenbureau kijkt vooral naar hoe de merken zijn ingeschreven/ingediend. En daar ziet deze instantie soortgelijke diensten, omdat beide merken voor veel vergelijkbare producten en diensten waren ingeschreven. Veel merken schrijven namelijk ruimer in dan de daadwerkelijke core-business.

Voor festivals is deze uitspraak in ieder geval een goede les: bescherm je naam. Ook in andere landen waar het festival misschien ook wordt georganiseerd.

Coachilla met DJ

 

Vorige bericht: