Las Vegas heeft niet alleen een enorme aantrekkingskracht vanwege het aanbod van verschillende grote casino’s, maar trekt ook veel (dronken) bruidsparen die in verschillende kapellen terecht kunnen voor een bruiloft in Elvis-stijl. Veelal wordt een dergelijk huwelijk voltrokken door een Elvis Presley-imitator. Maar hier komt een einde aan.
Het licentiebedrijf, Authentic Brands Group, dat de naam en het imago van Elvis Presley beheert, heeft alle trouwkapellen in de Amerikaanse gokstad bevolen daarmee te stoppen om de geregistreerde (merk)naam van de zanger te beschermen. Kapellen die er toch mee doorgaan, kunnen juridische stappen verwachten.
In Las Vegas voltrekken 'Elvissen' al decennia lang huwelijken. Waarom Authentic Brands Group nu pas actie onderneemt is onduidelijk.
Jaarlijks leveren bruiloften de stad Las Vegas zo'n 1,8 miljard euro op en trouwerijen met Presley-imitatoren zijn goed voor een groot deel daarvan. Het is niet ondenkbaar dat dit een belangrijke reden is voor deze juridische actie. “It’s now or never”, zullen ze hebben bedacht bij Authentic Brands Group.